Aug 242010
 

Some months ago I’ve ripped all the frames contained in the Final Cut 5 disc edition. Thousands of pictures, more than 1,080,000 snapshots… The Workprint edition, Director’s Cut, Final Cut, Dangerous Days, featurettes… all. Ok. Many people asked me why such a huge task, why to store more than 1,3Tb of data. Well, my answer is ever the same, I need to get a particular frame to illustrate my book, my own creation about Blade Runner props. Silly? Yeah! Sometimes a second snapshot is not enough I need to go to frame level to get the best picture possible.

Ok. Time passed… I’m still working in my book. Meanwhile, another sick man has done some huge task like me with the 167,819 frames of Final Cut edition… A huge gigapixel picture with all the movie in, flying over them with a (virtual) camera. And the result is here:

Impressive, isn’t? Pump up the volume, turns light off and enjoy. The technical details are in the original post here. And, for archival purposes only, here you have the complete text:

An experimental film in tribute to Ridley Scott’s legendary film “Blade Runner” (1982)
This film was made as a unique picture with a resolution of 60.000 x 60.000 pixels (3.6 gigapixels)
It was made with 167,819 frames from ‘Blade Runner’.

1>first step : the “picture” of the film
I extracted the 167,819 frames from ‘Blade Runner’ (final cut version,1h51mn52s19i)
then I assembled all these images to obtain one gigantic image of colossal dimensions : a square of approximately 60,000 pixels on one side alone, 3.5 gigapixels (3500 million pixels)

2> second step : an illusion
I placed a virtual camera above this big picture. So what you see is like an illusion, because contrary to appearances there is only one image. It is in fact the relative movement of the virtual camera flying over this massive image which creates the animated film, like a film in front of a projector.

Unos meses atrás extraje todos los frames contenidos en la edición de 5 discos del Montaje Final. Miles de imágenes, más de 1.080.000 capturas…. La edición de trabajo, el Montaje del Director, el Montaje Final, los documentales Dangerous Days y otros, en fin, todo. Mucha gente me ha preguntado ¿para qué una tarea semejante?, ¿para qué almacenar más de 1.3Tb de datos? Bien, mi respuesta siempre es la misma, necesito poder acceder a un frame particular para ilustar mi libro, mi propia creación sobre el atrezzo de la película. ¿Locura? ¡Si! Algunas veces el lapso de un segundo no es suficiente para poder captar la mejor imagen posible y debo trabajar a nivel de frames.

Bien, va pasando el tiempo… sigo trabajando en mi libro. Mientras tanto, otro “enfermo” ha hecho algo realmente grande con los 167.819 frames de la edición del Montaje Final. Ha creado una imagen de varios gigapixels con toda la película incluída en ella, volando sobre la misma con una cámara virtual. Y el resultado es el que se ve en el vídeo más arriba.

¿Impresionante, verdad? Sube el volumen, cierra las luces y disfrútalo. Los detalles técnicos están en la web original citada arriba, y para que no se pierdan los he reproducido aquí también.

¡Una gozada!